Meest gestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op diverse vragen over:


Tips en trucs

 
Mijn machines hebben een aantal maanden stil gestaan, hoe start ik ze op de juiste wijze op? 
Bekijk hier onze uitgebreide instructies voor het opstarten van uw machines.
 
Hoe zorg ik dat mijn medewerkers op kantoor veilig koffie kunnen halen uit de koffiemachine?
Wij adviseren uw medewerkers de volgende richtlijnen te laten hanteren:
  • Maak het touchscreen eerst schoon, iedere keer.
  • Je haalt voor jezelf. Dat is niet asociaal, zo wordt het écht jouw koffiemoment.
  • Gebruik wegwerpbekers of je eigen beker die je zelf afwast.
  • Vul hygiënisch de bonen bij en reinig aandachtig. Gebruik wegwerphandschoenen en doe dit regelmatig om alles vers en fris te houden.

Download voor het gemak deze instructieposter, print hem uit en hang hem bij de koffiemachine.

 

Techniek en onderhoud

 
Kan mijn machine onderhoud krijgen nu mijn zaak gesloten is? 
Jazeker. Een afspraak maken kan op twee manieren:
  • U belt ons voor het inplannen van een onderhoudsafspraak op tel. (0174) 527800 – toets 2.
  • Wij bellen u. Stuur ons een contactverzoek, dan bellen onze medewerkers van de technische dienst u terug voor het inplannen van een afspraak. 
 
Mijn zaak is de komende weken volledig gesloten. Hoe ga ik om met mijn koffiemachine?
Komt u de komende weken niet meer in de zaak dan is ons advies:
  1. Reinig/spoel eerst de machines.
  2. Schakel daarna de machine uit door óf de hoofdschakelaar om te zetten óf door de stekker uit het stopcontact te halen.
 
Mijn zaak is de komende weken volledig gesloten. Hoe ga ik om met mijn Lattiz?
Normaal wordt de Lattiz geleegd voordat de machine voor een langere periode stil wordt gezet. Dit is vaak niet mogelijk. Om verstopping in het watersysteem te voorkomen is dit ons advies:
  1. Open de klep en zet de machine aan of haal deze uit slaapmodus.
  2. Controleer of er een Bag In Box Lattiz (BIB) in de machine zit of plaats een gebruikte BIB in de machine (deze BIB mag reeds verlopen zijn). Let op! Plaats geen nieuwe BiB zolang de periode van sluiting gaande is.
  3. Plaats een kan onder de uitgifte.
  4. Na het opwarmen zal de machine vragen om een spoeling, voer deze spoeling uit, de machine zal nu 10 seconden gaan spoelen.
  5. Voer nu nogmaals een spoeling uit.
  6. Als de machine klaar is met spoelen kunt u de machine weer uit zetten of in slaapstand laten gaan.
  7. Leeg de kan en maak deze schoon 

Voer deze punten indien mogelijk minimaal wekelijks uit. In deze video vindt u alle stappen ook nog eens in beeld.

 
Mijn zaak is gesloten, maar ik kom er wel dagelijks. Wat moet ik doen? 
Als u de machine nauwelijks gebruikt is ons advies:
  • Reinig/spoel de machine dagelijks aan het einde van de dag. 
 
Wat is beter: koffiemachine aan of juist uit?
Het beste is 'aan'. Machines kunnen het beste aan staan maar moeten dan wel gebruikt worden, om de volgende redenen:
  • Koffiemachines warmen op en materialen zetten hierbij uit en komen onder druk te staan. Het vaak aan en weer uitzetten kan leiden tot het eerder optreden van storingen en verstoppingen.
  • In koffiemachines zitten veel kleine sproeiers etc. die na een lange stilstand verstopt kunnen raken.

Vandaar dat het altijd beter is de machines enkele keren per week te gebruiken en door te spoelen om verstoppingen tegen te gaan. Dit is ook beter voor het waterfilter!

 
Zijn jullie bereikbaar voor technisch advies? 
Jazeker. Uiteraard zijn wij bereikbaar voor diensten en advies. U belt ons op het voor u bekende telefoonnummer (0174) 527800 – toets 2.
 

Bestellingen

 
Kan ik gewoon bestellingen plaatsen?
Jazeker, bestellen kan zowel digitaal als telefonisch.
  1. Bestel per e-mail via sales@deac.nl of telefonisch via  (0174) 527800 – toets 2.
  2. Een externe bezorgdienst bezorgt uw bestelling binnen maximaal drie werkdagen.

Onze routeverkopers bezoeken geen horecaklanten en slecht beperkt de kantoren/bedrijven.

 


Kwaliteitsbezoeken

 
Zijn kwaliteitsbezoeken mogelijk?
Jazeker, er worden beperkt kwaliteitsbezoeken uitgevoerd.
 

Trainingen en workshops

 
Kan ik een workshop of training krijgen?
Helaas is dat niet mogelijk. Onze kwaliteitsmanagers / baristi kunnen dit niet verzorgen binnen de RIVM gestelde richtlijnen (gepaste afstand etc.).
 

Administratie

 
Kan ik jullie bereiken voor vragen over administratieve zaken?
Jazeker, onze medewerker svan de binnendienst zijn bereikbaar. Bel (0174) 527800 – toets 3 of stuur een e-mail naar admin@deac.nl.
 

Advies of een afspraak

 
Ik heb een vraag of advies nodig voor mijn koffievoorziening.
Onze accountmanagers staan graag voor u klaar. Om onze service optimaal te houden zijn zij bereikbaar via telefoon en e-mail. Vind hier uw accountmanager. 

 


Leveranciers

 
Kan ik goederen bij jullie afleveren / afhalen?
Jazeker, ons magazijn in Maasland is (onveranderd) voor leveranciers bereikbaar op de reguliere tijden.