DEAC Koffie Experts blijft bereikbaar

Het corona-virus zorgt op dit moment voor veel uitdagingen. Gezondheid is prioriteit nummer 1 en waar we kunnen ondersteunen we elkaar. Onze dienstverlening draait daarom door om onze klanten te blijven helpen. Uiteraard nemen wij de gestelde richtlijnen van het RIVM in acht zoals het vermijden van lichamelijk contact en het houden van gepaste afstand. Ook houden wij nauwlettend in de gaten dat onze medewerkers gezond zijn.

Voor de komende weken en de periode daarna wensen wij u veel wijsheid en doorzettingsvermogen toe. We hopen dat de impact zoveel mogelijk beperkt zal blijven.

16-03-2020 Maasland

Meest gestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op diverse vragen over:

Accountmanagers, uw contactpersoon

Vragen, hulp of advies nodig voor uw koffievoorziening? Onze accountmanagers staan voor u klaar. Om onze service optimaal te houden zijn zij bereikbaar via telefoon en e-mail. Vind hier uw accountmanager. 

Algemene vragen aan DEAC Koffie Experts

Bel ons op 0174 - 527800 of stuur een e-mail naar sales@deac.nl.

Techniek en onderhoud

 
Kan mijn machine onderhoud krijgen nu mijn zaak gesloten is? 
Jazeker. Een afspraak maken kan op twee manieren:
  • U belt ons voor het inplannen van een onderhoudsafspraak op tel. (0174) 527800 – toets 2.
  • Wij bellen u. Stuur ons een contactverzoek, dan bellen onze medewerkers van de technische dienst u terug voor het inplannen van een afspraak. 
 
Mijn zaak is de komende drie weken volledig gesloten. Hoe ga ik om met mijn koffiemachine?
Komt u de komende drie weken niet meer in de zaak dan is ons advies:
  1. Reinig/spoel eerst de machines.
  2. Schakel daarna de machine uit door óf de hoofdschakelaar om te zetten óf door de stekker uit het stopcontact te halen.
 
Mijn zaak is de komende drie weken volledig gesloten. Hoe ga ik om met mijn Lattiz?
Normaal wordt de Lattiz geleegd voordat de machine voor een langere periode stil wordt gezet. Dit is vaak niet mogelijk. Om verstopping in het watersysteem te voorkomen is dit ons advies:
  1. Open de klep en zet de machine aan of haal deze uit slaapmodus.
  2. Controleer of er een Bag In Box Lattiz (BIB) in de machine zit of plaats een gebruikte BIB in de machine (deze BIB mag reeds verlopen zijn).
  3. Plaats een kan onder de uitgifte.
  4. Na het opwarmen zal de machine vragen om een spoeling, voer deze spoeling uit, de machine zal nu 10 seconden gaan spoelen.
  5. Voer nu nogmaals een spoeling uit.
  6. Als de machine klaar is met spoelen kunt u de machine weer uit zetten.
  7. Leeg de kan en maak deze schoon 

Voer deze punten indien mogelijk wekelijks uit.

 
Mijn zaak is gesloten, maar ik kom er wel dagelijks. Wat moet ik doen? 
Als u de machine nauwelijks gebruikt is ons advies:
  • Reinig/spoel de machine dagelijks aan het einde van de dag. 
 
Wat is beter: koffiemachine aan of juist uit?
Het beste is 'aan'. Machines kunnen het beste aan staan maar moeten dan wel gebruikt worden, om de volgende redenen:
  • Koffiemachines warmen op en materialen zetten hierbij uit en komen onder druk te staan. Het vaak aan en weer uitzetten kan leiden tot het eerder optreden van storingen en verstoppingen.
  • In koffiemachines zitten veel kleine sproeiers etc. die na een lange stilstand verstopt kunnen raken.

Vandaar dat het altijd beter is de machines enkele keren per week te gebruiken en door te spoelen om verstoppingen tegen te gaan. Dit is ook beter voor het waterfilter!

 
Zijn jullie bereikbaar voor technisch advies? 
Jazeker. Uiteraard zijn wij bereikbaar voor diensten en advies. U belt ons op het voor u bekende telefoonnummer (0174) 527800 – toets 2.
 
TIP voor heropening! 
Wanneer u via onze regering te horen krijgt wanneer de horeca weer heropend mag worden, raden wij u het volgende aan:

Start de machine bij voorkeur enkele dagen vóór heropening weer op en controleer de werking van uw koffiemachine. Wacht hiermee niet tot de dag van heropening! Mochten er bij herstart problemen met de machine zijn dan kunnen wij eerder in actie komen om u te helpen.

 

Bestellingen

 
Kan ik gewoon bestellingen plaatsen?
Jazeker, bestellen kan zowel digitaal als telefonisch.
  1. Bestel per e-mail via sales@deac.nl of telefonisch via  (0174) 527800 – toets 2.
  2. Een externe bezorgdienst bezorgt uw bestelling binnen maximaal drie werkdagen.

Onze routeverkopers bezoeken geen horecaklanten en slecht beperkt de kantoren/bedrijven.

 

Kwaliteitsbezoeken

 
Zijn kwaliteitsbezoeken mogelijk?
Jazeker, er worden beperkt kwaliteitsbezoeken uitgevoerd.
 

Trainingen en workshops

 
Kan ik een workshop of training krijgen?
Helaas is dat niet mogelijk. Onze kwaliteitsmanagers / baristi kunnen dit niet verzorgen binnen de RIVM gestelde richtlijnen (gepaste afstand etc.).
 

Administratie

 
Kan ik jullie bereiken voor vragen over administratieve zaken?
Jazeker, onze medewerker svan de binnendienst zijn bereikbaar. Bel (0174) 527800 – toets 3 of stuur een e-mail naar admin@deac.nl.
 

Advies of een afspraak

 
Ik heb een vraag of advies nodig voor mijn koffievoorziening.
Onze accountmanagers staan graag voor u klaar. Om onze service optimaal te houden zijn zij bereikbaar via telefoon en e-mail. Vind hier uw accountmanager. 
 

Leveranciers

 
Kan ik goederen bij jullie afleveren / afhalen?
Jazeker, ons magazijn in Maasland is (onveranderd) voor leveranciers bereikbaar op de reguliere tijden.